Centrul European al Consumatorilor din România, reaminteşte drepturile pasagerilor pe transportul aerian. Ce puteţi face în cazul pierderii, deteriorării bagajelor sau în cazul unor zboruri întârziate ori anulate

Centrul European al Consumatorilor din RomâniaECC România reaminteşte care sunt drepturile pasagerilor pe transportul aerian, având în vedere faptul că este perioada vacanţelor de iarnă. Reprezentanții Centrului European al Consumatorilor din România s-au aflat astăzi, pe Aeroportul International Craiova, unde au oferit călătorilor informații utile privind serviciile gratuite pe care ECC România le pune la dispoziția consumatorilor, dacă se confruntă cu zboruri întârziate sau anulate ori dacă bagajelele sunt deteriorate sau pierdute.

Regulamentul se aplică dacă transportul se face în state membre UE sau cu o companie din Uniunea Europeană şi vizează anumite situatii care pot să apară. În plus, ECC România, precizează care sunt paşii de urmat în cazul pierderii bagajelor, a unui eveniment, sau a oricărei situaţii care-i nemulţumeşte.

Potrivit ECC România, Regulamentul doreşte să ofere protecţie pasagerilor pe transportul aerian. În acest sens, Regulamentul stabileşte drepturile minime ale pasagerilor pentru cazurile identificate în acesta.

În ce cazuri se aplică prevederile Regulamentului ?

Regulamentul se aplică atunci când are loc unul din următoarele incidente : refuz la îmbarcare, anulare zbor, întârziere prelungită, declasare sau neinformare pasageri.

Regulamentul se aplica in cazul zborurilor care :

  • pleacă de pe un aeroport situat pe teritoriul unui stat membru ;
  •  pleacă de pe un aeroport situat într-un stat care nu este membru al UE spre un aeroport comunitar, iar zborurile sunt efectuate de transportatori UE.

Care sunt pasagerii care pot beneficia de prevederile Regulamentului ?

Orice pasager aflat într-una din situaţiile menţionate mai sus, indiferent de naţionalitate ori de cetăţenie (indiferent dacă este sau nu cetăţean al unui stat membru UE).

Când nu se aplică prevederile Regulamentului ?

Regulamentul nu se aplică în cazurile în care pasagerii călătoresc gratuit sau la un tarif redus, care nu este disponibil direct sau indirect publicului. Cu toate acestea, Regulamentul se aplică atunci când pasagerii au bilete emise de un transportator aerian sau de un tour operator în cadrul unui program de fidelizare a clientelei sau al unui alt program comercial.

Regulamentul nu se aplică în cazul în care pasagerii călătoresc cu elicopterul sau cu o cursă charter privată.

Regulamentul nu se aplică, de asemenea, în situaţii precum :

  • bagaje pierdute, avariate, întârziate ;
  • accidentarea pasagerilor;
  • alte probleme generale ce pot apărea în relaţia pasager-linii aeriene.

În cazul situaţiilor menţionate mai sus, când nu se aplică prevederile Regulamentului, pot fi contactate centrele europene ale consumatorilor, aflate în fiecare stat membru al UE. În România, Centrul European al Consumatorilor are următoarele coordonate de contact :